Followers

Thursday, January 20, 2011

IDEOLOGI-IDEOLOGI MODEN

salam kawan2..

soweyla dh lme gak xde entry baru..biase la wireless CAP AYAM..so beginila tdnye..huhu=)1stly, ak nk bgtaw, ak alhamdulillah dh sembuh sepenuhnye dr demam campak..=)n seterusnya mggu ini n mggu dpn adalah mggu yang sgt bz wt ak..asingment byk nk settle kn...yg wat ak geram masalah tenet nie la..nk cari maklumat payah...tapi ianya x mematahakan semangat ak..chaiyok2 wer!!!!!

erm..nk taw??hari pertama ak memasuki klas IDEOLOGI-IDEOLOGI MODEN DI MALAYSIA..nk taw seramai 3 owg pelajar jerk yg amek sbjek nie!!!dasyat2!!!ak dgn penampilan yg agak baik drpd sebelom nie..wah...ustazah 2 x ksah nk ajar 3 owg, ikot kpd owg kami..tp pon on jela blajo 3 owg..ustazah ckp PELAJAR ISTIMEWA 3 je yg amek..so mse blajo, fokus nye lbih la kn...3 owg jerk..tp best taw rasenye blajo cket mcm 2..mudah paham.. mggu dpn dh mule pembntgan.hoho!!!k2..meh ak bgatw cket mengenai sbjek yg ak blajar nie eh...

IDEOLOGI nie kn adalah 1 ALIRAN @ FAHAMAN @ PEMIKIRAN yang bersungguh memperjuangkan akiran tersebut dan sanggup berkorban untuk aliran itu. selain itu juga ideologi ini adalah hasil daripada PEMIKIRAN AKAL semata-mata, bukan seperti agama kita daripada WAHYU. sebenarnya ideologi nie lahir drpd musuh islam kite iaitu BARAT. banyak la yg taw dh.

nk taw sejarah die nape? mcm nie dulu mase perang badar kan tentera islam cume 313 owg shaja manakala tentera kafir dlm 1000 lbh..tp tntera Islam boelh menang. so mase perang salib 2..owg kafir telah menukar strategi untuk melawan umat islam..nk taw pe die???owg kafir x lawan secara fizikal lagi, tp secara SERANGAN PEMIKIRAN yg mane mereka tekad orang yg pandai @ x, yg alim @ x, dengan melalaikan dengan HIBURAN n FESYEN2 dan lain2 lagi yg kite jelas pd mase dan saat ini.

yg paling jelas sekarang iaitu budaya suke berhibur yg melampau @ HEDONISME. manusia lebih suke berhibur..kite pon blh taw sendiri..tp 2 mknenye kite x sdar aliran2 ini masuk ke dalam dunia Islam tanpa kite sedari.

banyak lagi aliran2 yg lahir, contohnya SEKULARISME, yg mana sekularisme nie kn adalah INDUK kepda semua ISME2 yg ada sekaranag nie, selain itu, liberalisme, prularisme,zionisme,kristianisasi,sosialisme dan banyak lagi la..

nk taw nape BARAT wt mcm nie??sbb dieowg nk membentuk pemikiran yang bergantung kepda LOGIK dan MATERIALISTIK, selain tu juga, barat nk memusnahkan konsep UBUDIYYAH kite kpd ALLAH kepda amalan SEKULARISME,yg mane sekularisme nie membenarkan mane2 individu tok menganut mane2 agama.banyak lagi pasal sekularisme nie..yp nie setakat yg ak taw n ak faham la..dan juga barat mahu membawa pendekatan masuk BUDAYA SOSIAL untuk menjatuhkan maruah manusia.
sekrang pon kite nmpk gejala sosial x pernah padam sentisa jerk menular...ehm=( sedih kn???

so pe perlu kite wt???hah!!pkir2kn la ye..


p/s: segala maklumat yg diberi jika ada kesilpan sila betulkan...salam=)

4 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

blaja subjek ni dulu.
tetapi lebih kepada falsafah...

selamat kembali berblog dan sihat dari campak

oRkEd PuTiH said...

salam asrul..ye ker??blh la berkongsi ilmu dgn sy ye

Sephi Sephia said...

Ideologi?
Erm...dengar pun dah pening. Malas nak tahu lebih lanjut...huhuhu

oRkEd PuTiH said...

salam kak sephi..huhu=)ideologi ni pemikiran barat yang nk merosakan agama suci kite..agama Islam...