Followers

Friday, April 1, 2011

KeM Ke BoLeH pAsArAN =)

niela air terjun kt belukar bukit..cntek sgt...!!!


salam semua..ak nk ceritakan pengalaman ak pergi kem yg memberi kesan n impak yg besar kpd diri ku...ak g pd 24hb - 26hb 303 2011..kem ini adalah di bawah kementerian pengajian tinggi yang mana mahu melahirkan graduan yg bertrampilan dan boleh dipasarkan di mane2 shaja...kementerian pengajian tinggi juga telah memberi 1 juta untuk semua ipta untuk melaksanakan program ini...yg mempnyai 10 siri..n yg ak g nie adalah siri yg terakhir fc2 ckp group kami adalah yg paling sporting wlupon dlm bilangan yg sedikit..=) pada mulenye..ak merasakan kem ini x mempunyai kepentingan untuk diri ak..n tok pengetahuan klas kami dh bape kali tunda untuk xnk g kem 2..tapi kami hye mampu merancang..Allah yg menentukan.n ak n kwn2 ak yg g adalah yg terpilih n bertuah kerana terpanggil untuk g kem tersebut...sepatutnya seklas ak kene g..tp malangnye hye 11 owg shj yg g...yg beriya2 nk g x g.poyo tol!!!pada awalnye ak g dlm keadaan terpkse... kem 2 wt di bukit belukar,hulu terengganu..nk taw???line hp xde.huhu=)tok dlm hutan...kih2...plak 2 kami diberitahu ada byk pacat!!!!huhu..mane yg penggeli takut la...ak biase jerk...apabila smpy kami diberi mkn dhulu..2 adalah penting.huhu=) selesai mkn..kami terus ke dewn tok dgr ceramah mengenai kepimpinan n ketrampilan.mlm 2 btol ak ckp..bosan gler...!!!!tp...upenya disebalik cermah 2..ada input yg ak dapat wlupon sedikit...spttnye untuk 1 siri target 12o owg pelajar...tp untuk siri yg terakhir nie kami hye seramai 68 owg..lelaki 8 owg n pmpuan 60 owg..huhu=)yg terdiri drpd dgree dakwah sem 6..iaitu ak..degree account sem 2 n biotek sem 6...kami berkwan n berkenalan drpd pelbagai fakulti.... habis drpd ceramah tersebut kami terus ke dorm yg telah disediakan..n kami tdow la..huhu=)pagi kami solat berjamaah di surau..yg klako nye..sowg lelaki pon yg da..pmpuan yg ramai..tp ada sowg bdk pmpuan bdk account dgn beraninya..die bleh amek microfon n kjutkn bdk2 laki dlm kiraan 10 unutk dtg ke surau..poyo tol!!kami glek sume...bdk2 laki kelam kabut dtg ke surau..hahahhaha...selesai solat subuh kami bersiap2 tok aktivit2 yg bakal kami tempuhi...=) kami ke dewan..n kami diberi taklimat n kami di bahagi2kn mnegikut group..ak n kwn2 ak bdk dkwah yg len.terpisah..xpe 2 jd halangan tok ak..bl lg nk tmbahkan kenlan dr fakluti len kn... n setelah selesai kami bersarapan n time mkn kene ikot group masing2...n kami telah diberikan setiap group seowg fc yg mempnyai byk pnglaman dlm dunie kerjaya n berjye dlm pelajaran..huhu=)n dlm sme LDK 1 n 2 nie la..kami berkongsi cerita n idea dlm mengenali diri masing2...cerita pape shj..alhamdulillah ak dpt group yg blh terima ak wlupon ak seowg shj drpd pengajian islam..ak tahu kebanyakn pelajar2 len pndg rendah terhadap bdk2 pngajian islam seperti ak.. dlm aktiviti Ldk ini best sgt..n drpd ldk ini ak byk sgt dpt input2 yg memberi kesedaran kpd ak...n kt cni br tersedar bhwa memberi kepntingan kem ini...over all..setiap aktivit yg di wt ada kebaikan yg kami dpt jika kami perhatikan n selami..selain itu aktiviti plg best kembara mlm..kami dilpaskn seorg demi seorang...ingin menunjukkan keberanian diri masing2 n kekuatan yg ada pd diri... aktiviti akhir kami adalah kemabara pagi yg mana kami kene masuk ldm hutan melalui beberpa chek point..drpd aktiviti ni..kerjasama dlm kumpulan n kesefahaman n tlg menolng amat penting...kami melalui nye bersma2..n terase bahagia wlupon kami drpd fakulti yg berbeza..pacat n len2 bkn menjadi halanagn kpd kami kerana kami bersatu hati... n paling x tahan..unutk pertama kalinya ak menangis yg amat2 sgt2!!!ak nie jnis yg ssh nk menangs...kerana kami semua menyanyikan lagu masih kah kau inagt!!kwn2 ak sgt terkjut tgk ak menangis..tp 2 la yg terjd kpd ak..sesunggunya kem nie memberi 1001 makne untuk diri ku..=)

video

7 comments:

zahratulziqryen said...

yes.. pglmn yg xdpt dlupakan..best sgt..teruja...huhu even ada pacat..tp pacat x mkn org la..huhuhu..plink pntg kem ni mmberi ksn yg mndlm pd diri kite...

oRkEd PuTiH said...

HUHU..btul2 kak..masih kah kau ingat!!!!!

zahratulziqryen said...

masihkah kau ingt pada waktu itu..yes i x pnah lupa taw...huhuhu..everyone will marketable...

Asrul "iLham" Sany said...

cam best...

;D

oRkEd PuTiH said...

asrul: sememangnye best..memberi kesan yg positif dlm diri ku..huhu

Sephi Sephia said...

assalam dik.
hmm...baca entry ni buat akak terkenang zaman dulu-dulu. rasa manisnya zaman bergelar siswi. enjoylah ya...macam akak ni dah tua nak ulang semua tu balik..hehe

oRkEd PuTiH said...

salam kak..haha..wt la kem tok anak2 murid akak..huhu=)